بهترین دوربین گوشی شیائومی | کدام گوشی شیائومی برای عکاسی بهتر است

دنا دانلود
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
امین پارسیان
تبلیغات



از آنجایی که امروزه اکثر کاربران از دوربین گوشی خود برای گرفتن عکس های مختلف استفاده می کنند، یکی از معیارهای اصلی خرید گوشی، دوربین گوشی است. اگر گوشی دوربین خوب و باکیفیتی داشته باشد، تمایل اکثر کاربران به انتخاب آن بیشتر می شود. برند چینی شیائومی با آگاهی از این موضوع سعی کرد از دوربین های باکیفیت برای تولید گوشی های خود استفاده کند تا مشتریان را برای خرید محصولات خود جذب کند. لازم به ذکر است که این برند اولین شرکتی است که از دوربین 108 مگاپیکسلی بر روی گوشی خود استفاده کرده است.

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

اولین گزینه در لیست بهترین دوربین های گوشی شیائومی Mi 11 Ultra است که یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای عکاسی است. دوربین این گوشی به قدری با کیفیت و قدرتمند است که توسط برند معروف دکسومارک به عنوان دومین دوربین برتر انتخاب شد. با اینکه مدت زیادی از عرضه این گوشی به بازار می گذرد اما هیچ مدل دیگری به این جایگاه دست نیافته و این گوشی به این جایگاه چسبیده است. گوشی فوق دارای 3 لنز مختلف در پشت است که در زیر ذکر شده است:

  • لنز اصلی: 50 مگاپیکسل
  • لنز تلفن پریسکوپ: 48 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 5 برابر
  • لنز فوق عریض: 48 مگاپیکسل و پوشش 128 درجه
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

ویژگی ها و قابلیت های شگفت انگیز ارائه شده توسط لنز این گوشی باعث محبوبیت Mi 11 Ultra در بین کاربران شده است. تصاویر گرفته شده با این گوشی از کیفیت و کیفیت خوبی برخوردار هستند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که لنز بزرگ 50 مگاپیکسلی نصب شده بر روی این گوشی یکی از بزرگترین دستگاه های موبایل است.

 

وجود این سنسور بزرگتر در Mi 11 Ultra به لنز اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کند که در نهایت منجر به عکس های با جزئیات بیشتر می شود. استفاده از این سنسور بزرگ برای لنز اصلی این گوشی به شما این امکان را می دهد که حتی در تاریکی هم به راحتی از این گوشی برای عکس برداری استفاده کنید و گوشی بالا می تواند بهترین عکس ها را در مکان های تاریک بگیرد.

ناگفته نماند که لنز فوق عریض این گوشی در زمان عرضه یکی از منحصربفردترین لنزها بود و عریض ترین لنز در بین دوربین های موبایل بود زیرا می توانست زاویه 128 درجه را پوشش دهد. البته پس از استفاده برند شیائومی از این لنز در این گوشی، برخی برندهای دیگر نیز از لنز اولترا واید 128 درجه در گوشی های خود استفاده کردند.

لنز تله فوتو این گوشی از نوع پریسکوپ بوده و زوم 120 برابری را ارائه می دهد. البته باید توجه داشته باشید که وقتی بیش از 5 برابر زوم کنید، تصاویر گرفته شده افت کیفیت خواهند داشت. اما در مقیاس کمتر از 5 کیفیت عکس های تولید شده توسط این لنز بسیار عالی است. بسیاری از کاربران از این تلفن با بزرگنمایی 120 برابر برای دیدن اجسام دور استفاده می کنند. دوربین گوشی فوق دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • دارای فلاش LED دوگانه.
  • پشتیبانی از HDR
  • فیلمبرداری کیفیت 4K و 30 و 60 ثانیه دارد.
  • فیلم برداری با کیفیت 8k و 24 فریم بر ثانیه با هر سه لنز این گوشی امکان پذیر است.
  • از یک تثبیت کننده فوق العاده استفاده کنید.
  • دارای فوکوس خودکار دو پیکسل و فوکوس خودکار لیزری است.

گوشی Mi 11 Ultra دارای صفحه نمایش 1.1 اینچی در ماژول دوربین پشتی است، می توانید از لنز پشتی گوشی برای گرفتن سلفی استفاده کنید و در نتیجه یک سلفی با کیفیت بالا ثبت کنید. بسیاری از کاربرانی که از این گوشی برای عکاسی استفاده کرده اند، اظهار داشته اند که دوربین این گوشی یکی از پرکاربردترین گوشی های موبایل دنیاست و در 11 می گذشته تجربه خوشایندی از ثبت تصاویر با استفاده از آن داشته اند.

گوشی موبایل شیائومی 12

Xiaomi 12 همچنین می تواند به دلیل داشتن لنز مدرن و طراحی به روز به عنوان بهترین دوربین در یک گوشی شیائومی رتبه بندی شود. این محصول جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی می باشد و با مزیت قیمت مناسب از کیفیت و قیمت متوسطی برخوردار است. مشخصات لنز این گوشی عبارتند از:

  • وضوح لنز: 50 مگاپیکسل
  • ضلع بلند: 5 مگاپیکسل
  • لنز فوق عریض: 13 مگاپیکسل با پوشش 123 درجه
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی کیفیت مناسبی دارد و در شرایط نوری عالی می تواند تصاویر شگفت انگیزی را ثبت کند. وجود چیپست اصلی Snapdragon 8 Gen 1 نوید پردازش تصویر استثنایی را می دهد. شیائومی 12 به کمک این چیپست می تواند تصاویر عکس ها، فیلم ها و ... را به بهترین شکل ممکن پردازش کند و خروجی دلپذیری به شما بدهد.

لنز اصلی می تواند ویدیوی 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کند و همچنین می تواند ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. لنز فوق عریض این گوشی یکی از بهترین لنزهای فوق عریض در دنیای گوشی ها با زاویه 123 درجه است و به شما اجازه می دهد تا عکس های بی نظیری بگیرید. شیائومی 12 سنسور جداگانه ای برای گرفتن عکس های پرتره ندارد و ایجاد افکت بوکه یا جداسازی سوژه از پس زمینه توسط نرم افزار کنترل می شود، اما چیپست قدرتمند این امکان را به ما می دهد تا عکس های پرتره قابل قبولی با این گوشی بگیریم.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی متوسط ​​است و در شرایط کم نور عکس های خوبی نمی گیرد. در حالت فیلمبرداری، این دوربین می تواند فیلم های FHD را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

گوشی شیائومی می 11

پس از گوشی پرچمدار Mi 11 Ultra، گوشی Mi 11 شیائومی یکی از گوشی هایی است که بهترین دوربین گوشی را دارد. این گوشی وضوح بالایی دارد و از این رو تصاویر گرفته شده با آن کیفیت خوبی دارند. سه لنز در پشت این گوشی وجود دارد که دارای ویژگی های زیر است:

  • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • لنز فوق عریض: 13 مگاپیکسل با پوشش 123 درجه
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

از آنجایی که برند شیائومی برای پردازش تصاویر این گوشی از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده کرده است، تصاویر ثبت شده توسط این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارند و استفاده از لنز 108 مگاپیکسلی در کنار این تراشه بر قدرت آن می افزاید. لنز فوق عریض این گوشی نسبت به لنز فوق عریض مدل Mi 11 Ultra زاویه کمتری را پوشش می دهد. با این حال عکس های فوق عریض گرفته شده با این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

به دلیل استفاده از لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی در این گوشی می توانید تا 5 سانتی متر به اجسام کوچک نزدیک شوید و با این لنز عکس های خارق العاده ای بگیرید. شیائومی می 11; بهترین گوشی شیائومی با دوربین عالی یکی از قابلیت هایی که لنز اصلی گوشی به آن مجهز است OIS یا Optical Image Stabilization است. از این رو تصاویر ثبت شده توسط این گوشی بسیار شارپ بوده و بهترین انتخاب برای عکاسی از سوژه های متحرک محسوب می شود. گوشی بالا به دلیل نداشتن لنز تله فوتو زوم اپتیکال ندارد. اما لنز اصلی این گوشی قابلیت فوکوس دو برابری تصاویر را بدون ایجاد افت کیفیت تصویر دارد.

البته می توانید از این لنز برای زوم 30 برابری روی سوژه مورد نظر خود استفاده کنید. اما با بزرگنمایی، کیفیت تصاویر بیش از نصف کاهش می یابد. در این گوشی از سنسور تشخیص عمق استفاده نمی شود و اگر قصد استفاده از آن را برای پرتره دارید، این گوشه از نرم افزاری برای این کار استفاده می کند و در نهایت با این گوشی، عکس های پرتره گرفته شده باید کیفیت قابل قبولی داشته باشند. لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی تعبیه شده در این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد و قابلیت ثبت جزئیات زیادی را دارد.

فونی Redmi Note 11 Pro 5G

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در لیست بهترین گوشی‌های دوربین شیائومی، Redmi Note 11 Pro 5G است. این گوشی یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند Redmi Note است و یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه و در عین حال هوشمند برای علاقه‌مندان به عکاسی است. این گوشی دارای بدنه خوش ساخت، صفحه نمایش باکیفیت و باتری قابل پشتیبانی از شارژ سریع است که در رنج قیمتی خود گزینه خوبی است. در زیر می توانید کانفیگ شیشه ای این گوشی را مشاهده کنید:

  • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • لنز فوق عریض: 8 مگاپیکسل و پوشش 118 درجه
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

لنز اصلی این گوشی با رزولوشن 108 مگاپیکسل عملکرد منحصر به فردی دارد و می تواند تصاویری با جزییات بالا، محدوده دینامیکی و شارپنس ثبت کند و در یک کلام می توان این دوربین را در رنج قیمتی "راضی کننده" نامید. این لنز بدون استفاده از لنز حساس به عمق عکس های پرتره می گیرد و تصاویر گرفته شده کیفیت متوسطی دارند.

اسنپدراگون 695 وظیفه ضبط و پردازش تصویر و فیلم را نیز بر عهده دارد و این گوشی می تواند با این چیپست ویدیوهایی با کیفیت 1080p 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. لنز فوق عریض همچنین دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه است. یک لنز ماکرو نیز عملکرد متوسطی دارد و می تواند در شرایط نوری خوب عکس های خوبی بگیرد.

گوشی های شیائومی Mi 11i

شیائومی Mi 11i دارای لنز اصلی 108 مگاپیکسلی با تراشه اسنپدراگون 888 است و درست مانند شیائومی می 11 عملکرد خوبی دارد و برای عکاسی مناسب است. لنزهای نصب شده بر روی این گوشی به شرح زیر است:

  • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل
  • لنز تله فوتو ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • لنز فوق عریض: 8 مگاپیکسل و پوشش 119 درجه
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

از آنجایی که از OIS در لنز اصلی گوشی فوق استفاده نشده است، کیفیت تصاویر گرفته شده با آن به وضوح گوشی Mi 11 شیائومی نیست و دقت کمتری دارد. یکی از کاستی های لنز اصلی این گوشی این است که این لنز رنگ ها را برای کاربران اغراق آمیز می کند و همین امر باعث طبیعی جلوه دادن تصاویر می شود. از مزیت های لنز اصلی این گوشی می توان به وضوح بالا، دامنه دینامیکی و ثبت جزئیات با کیفیت بالا اشاره کرد.

لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید نصب شده روی این گوشی می تواند زاویه 119 درجه را پوشش دهد و عکس های گرفته شده با استفاده از آن کیفیت خوبی دارند. علاوه بر این، تصاویر گرفته شده با استفاده از این لنز باعث سردرگمی نمی شوند و لبه های تصویر از نظم اولیه خارج نمی شوند.
اگرچه این گوشی از لنز تله فوتو استفاده می کند، اما برای گرفتن یک عکس ماکرو خوب با این لنز، باید فاصله بین گوشی و سوژه را تنظیم کنید و روی سوژه به درستی فوکوس کنید. در غیر این صورت، تصاویر ماکرویی که با آن دریافت می کنید چندان قابل قبول نیستند. این گوشی از سنسور تشخیص عمق استفاده نمی کند و اگر قرار باشد با آن عکس های پرتره بگیرید مشکلی نخواهید داشت و گوشی به راحتی می تواند سوژه را از پس زمینه جدا کند.

گوشی شیائومی شیائومی 11 تی پرو

برای ساخت این گوشی از لنز 108 مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 888 استفاده شده است که با این ترکیب شگفت انگیز شاهد تولید تصاویر خوبی از این گوشی هستیم. لنزهای استفاده شده در Xiaomi 11T Pro عبارتند از:

  • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل
  • لنز تله فوتو ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با پوشش 120 درجه
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

یکی از مزیت های اصلی این گوشی این است که لنز اصلی تصاویر طبیعی را بدون اغراق در رنگ ها ثبت می کند. در نتیجه افرادی که محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند می توانند خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند و در صورتی که با استفاده از این گوشی از محصولات خود عکس بگیرند، محصول را همانگونه که هست به مشتریان خود ارائه دهند. لطفا توجه داشته باشید که برای گرفتن عکس با این گوشی باید سوژه را با نور کافی تنظیم کنید. زیرا قرار گرفتن سوژه در نور کم باعث می شود که محدوده دینامیکی پاسخ ضعیفی داشته باشد و این امر منجر به کاهش کیفیت تصاویر و تیره شدن سوژه ها خواهد شد.

نتیجه

برند شیائومی برای ساخت گوشی های خود از دوربین های با کیفیت بالاتری نسبت به سایر رقبا استفاده می کند و کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی های شیائومی بسیار خوب و قابل قبول است. این برند علاوه بر استفاده از لنزهای مگاپیکسلی بالا، بر روی اندازه سنسور، تراشه پردازشگر تصویر و غیره نیز تمرکز دارد. به عوامل دیگری مانند تلفن های خود نگاه می کند. در حال حاضر تمایل مصرف کنندگان به خرید گوشی هایی از این نوع به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. یکی از دلایل اصلی این موضوع وجود دوربین های قدرتمند در گوشی های مختلف از این نوع حتی در گوشی های ارزان قیمت آن است.

آیا تجربه عکس گرفتن با گوشی شیائومی را داشته اید؟ کیفیت آن را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما بهترین دوربین گوشی شیائومی کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: مجله فناوری شهر سخت افزار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 19:33 ا نویسنده : امین پارسیان ا

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: